REKLAMAČNÝ PORIADOK

I. 

DEFINÍCIA POJMOV 

 

  1. Obchodník - spoločnosť OUTDPRO, s. r. o. so sídlom: Gen. Svobodu 683/7, 089 01  Svidník, Slovenská republika, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka číslo: 41743/P, IČO: 53613023, DIČ: 2121427165, IČ DPH: SK2121427165,  bankové spojenie: 2002173705/8330, BIC: FIOZSKBAXXX, IBAN: SK0583300000002002173705, e-mail: zakaznickyservis@outdpro.sk, tel. číslo: +421918530711, webové sídlo: www.outdpro.sk. Obchodník je prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.outdpro.sk.
  2. Predávajúci - Obchodník
  3. Objednávateľ - objednávateľom je každá fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá s Predávajúcim uzatvorila kúpnu zmluvu.
  4. Spotrebiteľ - spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá nakupuje Tovar prostredníctvom E-shopu umiestneného na doméne www.outdpro.sk, a ktorej tento Tovar neslúži na výkon jej zamestnania, povolania alebo podnikania,
  5. E-shop - internetový obchod Predávajúceho umiestnený na doméne www.outdpro.sk.
  6. Tovar - tovar ponúkaný prostredníctvom E-shopu.
  7. Objednávka - úkon Spotrebiteľa v súvislosti s E-shopom, ktorý vyjadruje vôľu Spotrebiteľa nakúpiť Tovar v E-shope, resp. uzavrieť zmluvu na diaľku.
  8. Cena - celková cena uvedená v Objednávke, najmä cena za všetok Tovar, ktorý si Spotrebiteľ objednal a je uvedený v Objednávke, ako aj DPH, či iné dane, poplatky, vrátane ceny Dopravného a prípadného poplatku za dobierku.
  9. Dopravné - cena za dopravu Tovaru k Spotrebiteľovi a prípadne manipuláciu s Tovarom. 

 

 

II. 

CHYBY PRI DODANÍ 

 

  1. Pri preberaní Tovaru je Spotrebiteľ povinný skontrolovať:
    1. či mu bol dodaný Tovar v súlade s Objednávkou, 
    2. či mu bol Tovar dodaný v množstve v súlade s Objednávkou, 
    3. či je Tovar alebo jeho obal poškodený.
  2. V prípade, ak bol Spotrebiteľovi dodaný Tovar, ktorý javí známky poškodenia, prípadne bol dodaný v menšom množstve, než si Spotrebiteľ objednal, je Spotrebiteľ povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Predávajúceho podľa čl. č. IV. a uplatniť si nároky z takto poškodeného tovaru alebo jeho menšieho množstva. Neskoršie reklamácie týkajúce sa poškodenosti, zničenosti alebo množstva Tovaru pri jeho dodaní nebudú akceptované. 

 

 

III. 

ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY 

 

  1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Ak je na Tovare, jeho obale alebo návode k nemu pripojenom vyznačená dlhšia doba, neskončí sa zodpovednosť Predávajúceho pred uplynutím tejto doby. Pri použitých veciach Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá Predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.  
  2. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby uvedenej v odstavci č. 1, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady, napríklad ak je vada spôsobená:
    1. prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením,
    2. znečistením Tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, zanedbaním starostlivosti o Tovar,
    3. používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa Tovar bežne používa,
    4. vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody, ohňom,
    5. zásahom do Tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy, úpravy),
    6. pri používaní Tovaru v rozpore s návodom, technickými normami, inou dokumentáciou k Tovaru či s účelom, na ktorý je Tovar určený,
    7. mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený Tovar, Tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev Tovaru a pod.,
    8. neoznámením zjavných vád pri prevzatí Tovaru,
    9. po uplynutí záručnej doby.
  3. Zodpovednosť za vadu sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.
  4. Kupujúci má právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
  5. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do konca záručnej doby.
  6. Predávajúci poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, pričom táto lehota nesmie byť dlhšia, ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  7. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
  8. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady, a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  9. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
  10. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu a to bezplatne a na vlastné náklady.
  11. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. 
  12. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou Tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.

 

 

IV. 

UPLATNENIE NÁROKOV Z CHÝB PRI DODANÍ A VÁD 

 

  1. Vadu možno vytknúť prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla Predávajúceho.
  2. Spotrebiteľ môže Tovar reklamovať e-mailom na adrese zakaznickyservis@outdpro.sk alebo poštou na adrese aktuálneho sídla Predávajúceho, a to spolu s faktúrou. V reklamácii je Spotrebiteľ povinný uviesť:
    1. svoje identifikačné údaje,
    2. údaje Predávajúceho,
    3. opis Tovaru, ktorý Spotrebiteľ reklamuje,
    4. popis vady Tovaru a
    5. číslo Objednávky, ktorej sa reklamácia týka.
  3. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá vec Predávajúcemu. Náklady prevzatia veci znáša Predávajúci.
  4. V prípade, že Spotrebiteľ požiada o zaslanie prepravného štítku, odošle mu Predávajúci prepravný štítok kuriérskej spoločnosti podľa výberu Predávajúceho, ktorý Spotrebiteľ pripevní na primerane zabalený Tovar a odovzdá takto zabalený Tovar kuriérovi alebo na odbernom mieste danej kuriérskej spoločnosti. 

 

V. 

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA 

 

  1. Na vzťahy neupravené týmto Reklamačným poriadkom, ani Všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia
    zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
    zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
    zákona č. 40/1964 Zb.Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
  2. Na uplatňovanie nárokov Objednávateľov, ktorí nie sú Spotrebiteľmi sa vzťahuje zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
  3. Predávajúci nevydal žiadne ďalšie kódexy správania, ktoré by mal dodržiavať, okrem tohto Reklamačného poriadku, Všeobecných obchodných podmienok a Podmienok ochrany duševného vlastníctva.
  4. Spotrebiteľ vyhlasuje, že sa oboznámil s týmto Reklamačným poriadkom a zaväzuje sa ho dodržiavať.
  5. Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 08. 07. 2024. 
Outdpro Logo
Nastavenie Cookies

Internetový obchod OUTDPRO.sk používa pre správne fungovanie Nevyhnutné súbory Cookies, ktoré ukladá do Vášho zariadenia a pristupuje k nim.

 

Voliteľne však môže internetový obchod OUTDPRO.sk a/alebo riešenia tretích strán, ktoré používa, ukladať do Vášho zariadenia aj Analytické súbory Cookies a/alebo Marketingové súbory Cookies a pristupovať k nim. Vyberte, prosím, či s ich používaním súhlasíte. Viac informácií

Prispôsobiť